מנורות קיר מבית רנאור

כמעט בכל בית היום ישנה מערכת תאורה הכוללת סוגים שונים של גופי תאורה ומנורות, כשלחלקם תפקיד פונקציונלי יותר וחלקם מיועדים ליצירת אווירה ועיצוב החלל. אחד מסוגי המנורות שתפסו מאוד בשנים האחרונות ומהוות חלק משמעותי ממערך התאורה בבית הוא מנורות קיר. מנורות קיר יכולות להיות אמצעי התאורה המרכזי בחדר ויכולות להיות תוספת חשובה המחזקת את התאורה המרכזית באותו חלל. מנורות קיר הוא עולם שלם של סוגי אור וסגנונות עיצוב.

תאורה המתאימה לכל סוגי החלל

מנורות קיר לסוגיהן הן אפקטיביות מאוד בזכות העובדה שכמעט ואינן תופסות מקום בחלל ולכן יכולות לשמש לתאורה גם בחללים צרים. אם מנורות תליה זקוקות לגובה ומרחב, במיוחד מנורות תליה דומיננטיות, מנורות קיר יכולות לתפוס מקום מינימלי ועם זאת להיות אפקטיביות מאוד מבחינת התאורה. מנורות קיר הן פעמים רבות הפתרון האידיאלי לתאורת מסדרונות צרים או גרם מדרגות בתוך הבית ואף מחוץ לבית. מנורות קיר יכולות להאיר על מקום נקודתי כמו ספוט המדגיש תמונה או פריט עיצובי אחר, יכולות להפיץ את האור בצורה מפוזרת ולהאיר אזור גדול או להאיר אזור ארוך כמו מסדרון באמצעות סדרת מנורות קיר. היכולת להתאים את מנורות הקיר באופן מושלם לאזור הופכות אותן לשימושיות ואפקטיביות.

תאורה צמודת קיר

סוגים שונים של מנורות קיר

על מנת שמנורות קיר או מנורות תליה יוכלו למלא את תפקידן באופן יעיל, חשוב להתאים את סוג מנורת הקיר לאזור אותו היא אמורה להאיר. אם מדובר במנורת קיר שתפקידה הוא להאיר פריט מסויים על הקיר, מנורת ספוט המאירה באופן ממוקד תתאים. אם זוהי מנורת קיר שמאירה אזור קטן כמו כניסה לבית, ישנן מנורות קיר תלויות המעוצבות בסגנון ייחודי או עשויות בעבודת יד. מנורות קיר, נברשות וכלל עיצוב גופי תאורה מסוג זה יכולות להיות עשויות מחומרים שונים כמו זכוכית חלבית מעוטרת, חומר ייחודי כמו במבוק, נייר או נייר אורז ועוד. מנורות קיר שצריכות להאיר אזור צר וארוך כמו מסדרון מומלץ שיהיו מנורות צמודות קיר, פשוטות בעיצובן. כך לא יתפסו מקום בחלל מבחינה פיזית וגם לא יעמיסו מבחינת העיצוב.

שילוב מנורות קיר בחדרי הבית השונים

מנורות קיר יכולות להשתלב היטב בכל אזור בבית ורלוונטיות לכל חדר:

  • מטבח: מנורת קיר יכולה להאיר אזור מסוים במטבח כמו משטח העבודה או אזור הבישול והאפיה. למטבח יכולות מאוד להתאים תאורה שקועת קיר, תאורת לד הממוקמת ממש מתחת לקלאפה או גם מעליה ואז היא משמשת לתאורה על כלל האזור ולא תאורה ממוקדת. אפשר למקם מנורת הקיר בגבול בין המטבח לסלון או לפינת האוכל ואז תאיר גם אותם באור רך.
  • בסלון: בסלון תשמש מנורת קיר לחיזוק האור שמפיץ גוף התאורה המרכזי. לתפקיד זה מתאימות מנורות המפיצות את אורן למעלה או למטה. אז האור מתפזר בחלל בצורה שווה ולא מסנוורת. מנורות ספוט יתאימו גם כאן להדגשת פריט מסוים.
  • חדר ילדים: מנורת קיר מספקת תאורה היקפית המוסיפה לתאורה המרכזית. ישנן מנורות קיר בצורות מקסימות ובצבעים כיפיים המוסיפים לאווירה ססגונית ולתחושה הנעימה של הילד בחדר.

רוצה לקבל הצעה לתאורה לבית?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם