כל היתרונות של מנורת קריאה עומדת

תכנון תאורה כולל בתוכו התייחסות למגוון של מרכיבים ביניהם: גודל החלל, מיקום הרהיטים ביחס לגופי התאורה, גובה התקרה, הסגנון העיצובי והאווירה שאנחנו רוצים ליצור בכל חלל וחלל לצד מאפיינים טכניים כמו עוצמת הוואט, סוג הנורה וכדומה. הפעם בחרנו לספר לכם על מנורת קריאה עומדת שהיא בעצם דרך נפלאה וייחודית לתת לתאורה בחלל ערך מוסף.

 

מהי מנורת קריאה עומדת?

מנורת קריאה עומדת היא למעשה מנורת עמידה המגיעה במגוון של גדלים, דגמים, צבעים וחומרי גלם. מנורה כזו בדרך כלל נהוג למקם באזורים הבאים:

  • בתור מנורה לסלון, בצמוד לאחת הספות
  • בחדר השינה, בסמוך למיטה או לספת קריאה
  • בחדר העבודה, בסמוך לשולחן העבודה
  • בסטודיו, גלריה, בסמוך לאזור שבו עובדים
  • בחדר הילדים, לרוב באחת מפינות החדר או ליד פינת המשחקים
  • במסדרונות

 

מה המטרה של מנורת קריאה עומדת?

ובכן, כשמה כן היא, מטרה לסייע בקריאה או בביצוע עבודה מסוימת. בשונה ממנורת קריאה אותה ממקמים על השולחן, מנורה זו, ממוקמת על הרצפה והיא מאירה אור באספקט נרחב ולא ישיר. בדרך כלל מדובר באור חמים צהבהב או כתמתם ולא באור קר ולבן. פרט ליתרונות הפונקציונליים שלה, יש לה גם יתרונות עיצוביים ויש המחשיבים אותה כאביזר עיצובי העומד בפני עצמו.

 

מנורת קריאה עומדת או מנורות עמידה באופן כללי, יכולות בשניה אחת להפוך את הסלון או חדר השינה לרגוע יותר, שלו יותר ורומנטי יותר.

 

איך בוחרים מנורת קריאה עומדת?

ובכן, היום יש מגוון עצום של סוגי מנורות עמידה כאשר בראש ובראשונה, עלינו להתייחס לגודל המנורה שיתאים כמובן לגודל החלל ולסוג הרהיט שלצדה היא עומדת. חשוב לשמור על פרופרציות בהיבט הזה. אם למשל, הספה שלנו מאוד נמוכה ורחבה, לא תתאים מנורת קריאה עומדת גבוהה, אלא כדאי לבחור בגובה שישרת את האדם שיושב על הספה. בנוסף, יש להתייחס לחומרי הגלם מהם המנורה עשויה. היום ניתן להזמין בהתאמה אישית מנורות קריאה עומדות עשויות מעץ מלא בשילוב מתכת, מנורות ממתכת בלבד לחללים מודרניים, מנורות עמידה בשילוב אהיל מנורות עמידה עשויות קרמיקה, זכוכית ועוד. את המנורה יש להתאים לסגנון העיצובי של החלל, לאווירה שאנחנו רוצים ליצור ולכמות האור הרצויה.

 

בכל מקרה, אם אתם נמצאים בתהליך של תכנון ועיצוב הבית, יעוץ תאורה מקצועי הוא משהו שעשוי לסייע לכם להתאים את הגופים בצורה נכונה. יועץ תאורה בעל ניסיון ידע להתייחס לכל המאפיינים הרלוונטים בכל חלל וחלל לרבות כמות האור הטבעי הנכנסת בכל חלל, חומרי הגלם שיתאימו בהתאם לסגנון העיצובי של הבית או הדירה, צריכת חשמל, סוג האור, גובה התקרה, גודל החלל, הצרכים של בני הבית מכל חלל ועוד. מדובר בתהליך הדורש השקעה, זמן ומחשבה אבל בסופו של דבר התוצאה שווה את ההשקעה שהיא כמובן השקעה לטווח הארוך.

רוצה לקבל הצעה לתאורה לבית?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם