תאורה לבית בהתאמה אישית – רק ברנאור

מעבר לכך שהתאורה מהווה נקודת מאור בכל חדר וחדר, ומספקת לנו איזשהוא מענה לצורך בסיסי מבחינה פונקציונלית, היא בעלת השפעה על המראה הויזואלי של הבית באופן כללי ושל כל חלל באופן ספיציפי. אחד הדברים הכי חשובים בתהליך של בחירת עיצוב גופי תאורה לבית בהתאמה אישית הוא להתייחס לאופי של הבית. מה זה אומר?

גודל החלל

יש הבדל מהותי בין התאמה של תאורה לבית בחללים גדולים ורחבים להתאמת התאורה בחללים קטנים. למשל, אם לנו מטבח גדול, חשוב להסתכל על פינת העבודה, האזור בו אנו קוצצים, מקלפים, מבצעים את כל פעולות הבישול ולבחור גופי תאורה כמו מנורות לתלייה שיתנו לנו אור חזק שיאפשר לנו לעבוד בצורה נוחה ויעילה. בחללים גדולים, ניתן לפזר את התאורה ולתת את אפקט האור מאזורים גבוהים לעומת זאת, במטבחים יותר קטנים, חשוב שהתאורה תהיה ממוקדת.

סגנון עיצובי

כמתכוונים לאופי הבית, אחד הדברים הכי חשובים בתהליך של תאורה לבית בהתאמה אישית הוא הסגנון העיצובי. כאן אפשר להתייחס לסוגים שונים של גופי תאורה שבאים לידי ביטוי בהבדלים ביניהם בהתאם לחומרי הגלם מהם הם עשויים. הטכנולוגיה היום מאפשרת לעשות שימוש במגוון רחב של חומרי גלם בין אם זכוכית המעניקה לגוף טאץ‘ יוקרתי, ממש כמו תכשיט, עץ המעניק לגוף מראה חמים ואותנטי, מתכת ליצירת גוף במראה מודרני הייטקיסטי, קרמיקה ליצירת מראה רך – נינוח וכדומה.

תאורת אווירה

בעוד יש חללים בהן עלינו להתייחס קודם כל לפעולות שאנחנו מבצעים כמו למשל:

  • משרד- כתיבה, שימוש במחשב, תיוק וכדומה
  • מטבח – הכנות הקשורות לתהליך הבישול
  • חדר משחקים – משחק
  • מחסן – אחסון של חפצים

יש חללים בהם נתייחס קודם כל לאווירה שאנחנו רוצים ליצור כמו למשל:

  • חדר שינה – אווירה רומנטית ומפנקת
  • חדר ילדים – אווירה צעירה ושובבה
  • חדר משפחה – אווירה חמימה

בחללים האלה, אפשר לבחור בגופי תאורה שהמטרה שלהם זה ליצור את אותה אווירה כמו למשל גופים תלויי קיר. גופים אלה ממוקמים על גבי הקיר והמטרה שלהם היא להאיר משהו ספציפי כמו למשל פסל, תמונה או כל דבר אחר שמייצר לנו את האווירה הספיציפית שאנחנו רוצים ליצור.

חיבורים

דבר נוסף ולא פחות חשוב בכל מה שקשור לתאורה לבית בהתאמה אישית הוא נושא החיבורים. כשאנחנו בוחרים גופי תאורה עלינו להתייחס לעוד המון אלמנטים כדי לקבל מראה שלם, מושלם. למשל, כשבוחרים גוף תאורה אותו נמקם בפינת האוכל, כדאי להתייחס לצורה של פינת האוכל: האם מדובר בפינת אוכל עגולה או מרובעת? האם מדובר בפינת ישיבה המשמשת לקריאה למשל, לה נתאים תאורה צמודת קיר אולי? וכך גם לבחור את הצורה של גוף התאורה.

לסיכום, תאורה לבית בהתאמה אישית הוא תהליך הדורש ידע, מקצועיות והבנה עמוקה בתחום העיצוב, בחומרי גלם השונים ובסוגי הגופים הקיימים. כדאי להיעזר בבעל מקצוע מה שנקרא יועץ תאורה כדי לבצע בחירה מדויקת התואמת את הצרכים שלנו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רוצה לקבל הצעה לתאורה לבית?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם