מנורות לפינת אוכל מכל סוג

כמו כל חלל בבית שלנו, על ידי תכנון חכם ועיצוב תאורה לבית בהתאמה אישית, ניתן להפוך את פינת האוכל שלנו למרעננת, יפה ופרקטית. פינת האוכל היא המקום בו אנו מתכנסים ביחד עם האנשים שהכי קרובים לנו לסעוד סעודה טובה, להתעדכן אחרי יום ארוך או לשבת זה לצד זה בסופי שבוע, חגים וזמני ארוחות מרכזיים. בשונה משאר הבית, פינת האוכל היא סוג של מקום מפגש ולכן חשוב לתכנן אותה נכון ולהפוך אותה למקום מזמין עבור כולם.

חשיבות התאורה בתהליך העיצוב

אחד הדברים שהכי משפיעים על תהליך העיצוב והלבשת הבית הן בכלל החללים והן באזור של פינת האוכל הוא ללא כל ספק התאורה. לתאורה שלושה תפקידים חשובים: תפקיד פונקציונלי – לספק לנו אור נעים שיאפשר לנו לאכול בנחת ולשוחח עם הקרובים לנו, תפקיד עיצובי – התאורה משתלבת הן עם החלל עצמו והן עם הסגנון העיצובי שבחרנו בין אם זה סגנון מודרני, קלאסי עכשווי, סגנון כפרי או וינטג‘. בנוסף, סוג האור אל מול גוף התאורה שבחרנו יקבעו את האווירה שתיווצר בחלל כולו, אווירה שאמורה כמובן להשתלב יחד עם אותו סגנון עיצובי.

סוגים של מנורות לפינת אוכל

ובכן, עולם התאורה מביא איתו אינספור סוגים של גופי תאורה המתאימים לפינת האוכל החל מספוטים צמודי תקרה, דרך שנדלירים יוקרתיים, מנורות לד, תאורה צמודת קיר ועוד. לא רק שיש הבדל בין סוגי הגופים, ההבדל בא לידי ביטוי גם במרקמים, בצבעים ובכמות האור שאנחנו מקבלים.

דבר נוסף שמבדיל את הגופים זה מזה הוא חומרי הגלם מהם הם עשויים. יש גופי תאורה המשלבים בין זכוכית למתכת, אחרים עשויים קרמיקה בשילוב חריטות, גופי תאורה מקריסטלים, מעץ, אהילים בשילוב בד ועוד.

אז איך בוחרים?

ובכן, ההמלצה היא לשלב בין תאורה ישירה המגיעה מעל לשולחן האוכל וגם תאורה היקפית שמייצרת את האווירה הנכונה. כדאי להתייחס למיקום של פינת האוכל בבית, כלומר האם היא ממוקמת כחלק בלתי נפרד מהסלון, אז כדאי לבחור תאורה עוצמתית, מרשימה שתעניק מראה יוקרתי או אולי מדובר בכלל בפינת אוכל שהיא חלק מהאי שלנו ואז שווה לשדרג את האזור עם משחק בגבהים בין הגופים למשל.

מאוד חשוב לבחור גופי תאורה שמתאימים מצד אחד לפרופורציות של החלל בו ממוקמת פינת האוכל ומצד שני יענו על כל הצרכים שהזכרנו כבר קודם לכן בתחילת המאמר. המפתח להצלחה בתהליך הבחירה הוא מינון, וכך גם לגבי מנורה למטבח.

ברגע שנשיג מינון נכון בין אור חזק דיו, צבעוניות מתאימה, שילובים נכונים וחומרי גלם מהם הגופים שנבחר עשויים נקבל מה שנקרא פינת אוכל פרקטית והרמונית.

טיפ נוסף שכדאי לשקול קשור לתהליך עיצוב התאורה בבית כולו. כלומר, אם אתם משפצים או מחדשים את הבית ורוצים לשנות את מראה התאורה בבית כולו, שווה אולי להיוועץ עם יועץ תאורה מקצועי שיסייע לכם בתהליך.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רוצה לקבל הצעה לתאורה לבית?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם