נברשות מרשימות לכל חלל

אם בעבר תאורה היתה פונקציונלית בלבד ולא היה לה שום חלק בכל הקשור לעיצוב, היום הדברים השתנו לחלוטין. עיצוב גופי תאורה הוא כעת הכרחי לכל בית, ולתאורה ישנו חלק משמעותי בעיצוב החלל. החלק של גוף התאורה בעיצוב החדר מתבטא גם באופן פיזור האור בחדר וגם בעיצוב גוף התאורה עצמו. היום ישנה פריחה ממש בעיצוב מנורות וגופי תאורה כאשר האפשרויות הן עצומות, החל ממסגרת מתכת מינימליסטית ביותר שבמרכזה ניצבת נורה ועד נברשות מלאות נוכחות. נברשות הן גוף תאורה שאי אפשר להתעלם ממנו.

נברשות לחדרים שונים

נברשות הן אמנם גוף תאורה בעל נוכחות רבה ולכן נראה שמתאים בעיקר לחלל גדול כמו הסלון, אך ניתן למצוא נברשת המתאימה גם לחדר קטן יותר. נברשת בעלת דומיננטיות רבה התופסת מקום רב במרחב ומסתעפת ל"ענפים" רבים אכן מתאימה מאוד לסלון. ישנן נברשות בהן האור יהיה כלפי מטה ונברשות בהן ישנו שילוב בין אור המופנה כלפי מעלה ואור המופנה כלפי מטה. מלבד הסלון, אזור בו שימוש בנברשת הוא מקובל מאוד הוא פינת האוכל. פינת האוכל היא לרוב חלק מחלל פתוח הכולל גם את המטבח והסלון. נברשת בעלת נוכחות מבדלת אותה מן החלל ותוחמת אותה. ניתן למצוא נברשות קטנות ודומיננטיות פחות המתאימות גם לחדר שינה. נברשת או מנורה תלויה מהתקרה מתכתבת היטב עם האווירה הרכה והרומנטית אותה נרצה ליצור בחדר השינה.

נברשות- לא רק בסגנון קלאסי

כולנו מכירים את הנברשות בסגנון הקלאסי העתיק שנראה כאילו נלקחו מתוך ארמון מהאגדות. בשל הפוטנציאל הגדול שישנו בנברשות, לקחו את עיצוב הנברשות כמה צעדים קדימה והיום ניתן למצוא שלושה סוגים עיקריים של נברשות:

  • נברשות קלאסיות: אלה הנברשות שנראה מול העיניים כשנדמיין נברשת. הן עשויות זכוכית או קריסטל ומתעגלות כלפי מעלה ומשדרות יוקרה ומלכותיות.
  • נברשות משוחזרות: אלה נברשות עתיקות ולא בהכרח במצב טוב שעברו שחזור ושיפוץ. המראה שלהן הוא מראה וינטג' המתאים מאוד לסגנון הכפרי- וינטג' שתופס חזק מאוד עכשיו בעיצוב הבית בכלל.
  • נברשות מודרניות: סגנון זה לוקח את הטוב מכל העולמות ומחבר יחד לנברשת בעלת מראה קליל ומינימליסטי יותר. כמו בסגנון המודרני, בנברשות אלה אין חוקים ברורים ויש חופש לדמיון וליצירתיות. הוא יתבטא בחוטים או "ענפים" באורכים שונים, צורתה הכללית של הנברשת יכולה להיות צורה גיאומטרית- עיגול, מרובע או משולש ויכול להיות גם משחק של צבעים וחומרים.

נברשות מחומרים שונים

הגיוון והמשחק שישנו היום בעיצוב נברשות בא לידי ביטוי גם בחומרים מהן עשויה נברשת. ענפי הנברשת כבר לא בהכרח עשויים זכוכית או קריסטל כמו בסגנון הקלאסי המובהק. הסגנון המודרני במיוחד נותן חופש גם בחומרים מהם עשויה הנברשת. החומר הדומיננטי יכול להיות מתכת הנותנת מיד מראה תעשייתי או הייטקי יותר. בנברשת יכול להיות משולב גם חומר טבעי היוצר כפריות או חמימות כמו עץ או במבוק. הגיוון הגדול הופך את הנברשות מגוף תאורה אריסטוקרטי וקלאסי לגוף תאורה מעניין הנגיש לכולם, כמו גם תאורה צמודת קיר.

רוצה לקבל הצעה לתאורה לבית?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם