מהו עיצוב תאורה?

עיצוב תאורה הוא דרך מופלאה המסייעת למשפחות ובעלי עסקים גם יחד למקסם את חווית עיצוב הפנים, אשר מצד אחד מדגישה ומעשירה את הסגנון העיצובי שבחרנו ומצד שני מייצרת אווירה ייחודית לכל חלל, מכל סוג שהוא.

תכנון תאורה נכון וחכם, הוכיח את עצמו כמשפר את איכות החיים של האנשים העושים שימוש באותו חלל ונותן מענה מלא למגוון הפעולות אותן אנו מבצעים בחיי היום יום שלנו בין אם זה ישיבה חמימה בסלון, קריאת ספר, שימוש במחשב, משחק על השטיח, צפיה בטלויזיה ועוד.

קיים קשר ישיר בין עיצוב פנים לבין עיצוב גופי תאורה. תכנון תאורה הוא תהליך המתאים הן בדירות ובתים קיימים העוברים שיפוץ והן בחדשים הנרכשו ישירות מהקבלן או נבנו באמצעות חברה מקצועית. בדרך כלל, כאשר אנו מקבלים דירה מקבלן, לא יהיו בה גופי תאורה ייחודיים ולכן כאן נכנס לתמונה כל הנושא של עיצוב תאורה.

בימנו יותר מתמיד קיימת מודעות אשר רק הולכת וגוברת לגבי תכנון תאורה חכם ונכון עבור כל סוגי החללים. דירות, בתים פרטיים, משרדים, חללים ציבוריים ועוד. מגוון אפשרויות לעיצוב תאורה בשוק רחב והחידושים הטכנולוגים מגיעים בכל פעם מחדש. לכן, עוד ועוד מעצבי פנים ואדריכלים בוחרים להיעזר ביועץ מומחה לעיצוב תאורה.

סודות וטריקים בעיצוב תאורה

למעשה, מחקרים מראים כי לתאורה יש תפקיד חשוב בתחושה ובאווירה שאנחנו מייצרים בחללים השונים. ההמלצה היא לרכוש תאורה חמה כשבאים לבחור מנורות לסלון למשל או מנורה למטבח. כדאי להתייעץ עם מומחה תאורה ולו רק בשביל לקבל מושג לגבי סוגי גופי התאורה השונים הקיימים. כך תוכלו להגדיר תקציב ולהבין פחות או יותר, אילו גופים אתם יכולים לשלב בחללים השונים בבית שלכם.

תאורה מיוחדת, כזו בה הגופים משלבים מגוון של חומרי גלם, עשויים מצורות ייחודיות או בעלות הפרשי גבהים  יהפכו כל חלל לסיפור שלם בפני עצמו, משהו שמצד אחד קשה להתחקות אחריו ומצד שני מעניק בדיוק את התחושה הנכונה בו. כדאי לשים דגש נוסף על אזורים בהם אנו נמצאים יותר כמו למשל הסלון או פינת האוכל ושם ליצור את אפקט ה- WOW.

עיצוב תאורה – קריטריונים ששווים התייחסות בכל חלל

  1. עוצמת האור הנדרשת- יש להתייחס לכיוון הבית, לכמות האור הטבעי שנכנס ולפי זה להחליט לגבי איכות ועוצמת האור המלאכותי שאנחנו רוצים להשיג. למשל, במטבח ובחדר העבודה נעדיף אור בהיר לעומת חללים כמו הסלון בו נעמיד נברשות תלויות מהתקרה, חדרי הילדים וחדר השינה שם נעדיף אור כהה יותר וחם.
  2. גוון האור הרצוי- לסוגי מנורות יש גווני אור שונים ולכן כדאי לבחון איזה גוון אנחנו רוצים לקבל.
  3. צריכת חשמל – היום, תודות לטכנולגיה ניתן להנות מנורות חסכוניות בחשמל וכך להפחית משמעותית את עלות הצריכה החודשית שלנו.

לסיכום, לעיצוב תאורה חשיבות רבה בתהליך התכנון של הבית ומדובר בהשקעה חד פעמית שתשרת אותנו ואת היקרים לנו בטווח הארוך.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רוצה לקבל הצעה לתאורה לבית?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם