תאורה צמודת קיר

ההתרחבות וההתפתחות בעולם התאורה הביאה לכך שכל סוג מנורה או גוף תאורה עונה על צרכים אחרים, מתאים לחדרים או חללים שונים וגם לסגנונות שונים. לכל סוג מנורה או גוף תאורה יש את התפקיד והמקום לו הוא יתאים וכל אחד ימצא את התאורה המתאימה לטעמו, וצרכיו. סוג תאורה שהתפתח ופרץ גבולות בשנים האחרונות הוא תאורה צמודת קיר. לתאורה צמודת קיר ישנם יתרונות רבים הן כ"שחקן חיזוק" לתאורה המרכזית והן כשחקן ראשי.

היתרונות של תאורה צמודת קיר

לתאורה צמודת קיר מספר יתרונות:

  • תאורה מספקת מבלי לתפוס מקום במרחב: יתרון בולט של תאורה צמודת קיר היא היכולת להאיר במידה המתאימה מבלי לתפוס כלל מקום במרחב. יתרון זה הופך אותה לשימושית מאוד באזורים צרים ונמוכים בהם גוף תאורה שיתפוס מקום נוסף בחלל המצומצם ממילא יהיה חיסרון. לכן, תאורה צמודת קיר מתאימה מאוד למסדרונות ומעברים צרים וגם לגרמי מדרגות. היא יכולה להתאים הן לתוך הבית והן כתאורת חוץ.
  • התקנה פשוטה: התקנת מנורות קיר פשוטה ונוחה בהשוואה למנורות תלויות או מנורה צמודת תקרה. התקנתה אינה דורשת טיפוס לגובה כמעט בכלל. פעמים רבות היא מותקנת בגובה בינוני וגם אם מותקנת מעט גבוה יותר טיפוס על שרפרף מספיק.
  • פיזור האור: תאורה צמודת קיר ניתן להתאים באופן ברור לחלל אותו היא מאירה מבחינת אופן פיזור האור: האם האור מופץ כלפי מעלה או מטה או באופן מרוכז קדימה. בשתי הצורות הראשונות האור מתפזר באופן רך ולא מסונוור. מנורות בעלות צורת צינור או צינור פתוח (חצי צינור) יאירו למעלה או למטה. תאורה צמודת קיר בצורת ספוט תאיר באופן ממוקד על פריט או פינה בחדר אותה נרצה להבליט.

תאורה צמודת קיר

סגנונות שונים של תאורה צמודת קיר

אם בתחילה תאורה צמודת קיר היתה פונקציונלית ופחות הושם דגש על העיצוב, היום ניתן גם למצוא מנורות צמודות קיר בעיצובים שונים. עיצוב ראשון הוא העיצוב המוכר והמינימליסטי של מנורה עגולה או מרובעת בעלת מראה פשוט שאינו מושך תשומת לב כמעט בכלל. תאורה זו עשויה זכוכית חלבית בתוכה נמצאות הנורות. עיצוב גופי תאורה פשוט נוסף הוא מנורה בצורת צינור או חצי צינור המאירה מעלה או מטה. עיצוב שונה לחלוטין הוא עיצוב וינטג'. עיצוב הוינטג' תפס חזק מאוד בשנים האחרונות ונראה שזהו לא טרנד חולף. היום ישנה גם תאורה צמודת קיר בסגנון עתיק העשויה למשל זכוכית צבעונית וחומרים נוספים המתאימים לסגנון זה ומשתלבים היטב בבית המעוצב בסגנון כפרי. סגנון אחר הוא מודרני ומתוחכם בו בולטות המתכת והזכוכית, והקווים ישרים ונקיים.

עיצוב מנורות קיר בעבודת יד

אמנם ניתן לרכוש ברשתות השונות מנורות קיר פשוטות המיוצרות בפס ייצור שיעשו את העבודה ויוסיפו לתאורת החלל. ניתן ואף כדאי לעשות זאת אחרת בעיצוב אישי. תאורה צמודת קיר בעיצוב אישי תענה באופן מדוייק גם לצרכים שלכם מבחינת סוג האור ועוצמתו וגם מבחינת העיצוב.

רוצה לקבל הצעה לתאורה לבית?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם